Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta

Autor: Wojciech Puchar <wojtek_at_wojtek.tensor.gdynia.pl>
Data: Wed 09 Dec 2009 - 00:25:40 MET

> Ja tam nie widzę ograniczenia 64k stanów per-klient nawet jeśli wszyscy są
> translowani na jedno IP, no ale.

> Stareńki, policz sobie złożoność pamięciową dla tablicy NAT dla 10k
> równocześnie działających userów z 64k stanów każdy. Dla uproszczenia

Czytaj co piszę. 64k stanów na jedno zewnętrzne IP. Przecież dawanie 64k
portów na IP wewnątrz oznaczałoby przydzielenie całego zewnętrznego na
jednego maskaradowego wtedy po co maskarada.

Możesz założyć tak 50-60 IP wewnętrznych na jedno zewnętrzne, wystarczające
w praktyce.

mamy max 1000 stanów na IP wewnętrzne razem 10 milionów. w czym problem?