Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta

Autor: Jacek Osiecki <joshua_at_ceti.pl>
Data: Sun 06 Dec 2009 - 14:12:38 MET

Dnia Sun, 6 Dec 2009 08:04:37 +0000 (UTC), Wojciech Puchar napisał(a):
> Czy twierdzisz że jeśli odetnie się wszystkie komputery wysyłające spam to
> dalej będzie spam?

A jak odetniesz wszystkie komputery wysyłające spam? Bo jedyna metoda to
zlikwidowanie wszystkich klientów neostrady... Co chwila dochodzą setki
nowych klientów, co chwila tysiące obecnych klientów klika w byle co i
potwierdza "tak, chcę zainstalować sobie syfa". Niby jak operator ma odciąć
spamerów, jeśli odcięcie każdego to jakiś miesiąc?

> mogę wiedzieć skąd?

Z tysięcy nowych neostrad, które zostaną założone w czasie gdy rozpatruje
się przypadek zombiaka.

W ogóle to jesteś jakiś dziwny: drzesz szaty nad tym, że biedny klient musi
wysilić mózg i wpisać kilka cyferek w programie pocztowym, a równocześnie
uważasz że na pewno jest ekspertem od ochrony swojego komputera przed
wszelkimi syfami. Twoje rozwiązanie - ściganie zombiaków i odcinanie im
internetu - uderza bezpośrednio w klientów, podczas gdy rozwiązanie TPSA -
nie.

--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944