Re: blokada portu 25 przez Tpsa - pierwsze telefony

Autor: Sergiusz Rozanski <write-only-with-spf_at_sergiusz.com>
Data: Sun 06 Dec 2009 - 10:04:21 MET

Dnia 06.12.2009 Wojciech Puchar <wojtek@wojtek.tensor.gdynia.pl> napisał/a:

> Dlaczego celowo zmieniasz temat. Decyzję o tym jak świadczysz usługę poczta
> elektroniczna podejmujesz Ty, albo Ty wspólnie z klientem.
> Możesz wymagać co chcesz, a klient może korzystać z twoich usług lub nie.

Ale blokada 25 nie jest czyjąś fanaberią chce/nie chce to imo konieczność,
to ze komus odblokowałeś 25, to mnie skrzywdziłeś, bo może ten pc teraz śle
do mnie wirusy. To tak jak ze szczepionką przeciw grypie, od tego czy
przyjmiesz zależy nie tylko Twoje życie.

> Wszystko jasne. Dalsza dyskusja nie ma więc z Panem sensu skoro Pan sobie
> uzurpuje władze nad innymi.

No niestety mam. Przy okazji portu 25 rozesłałem info (już 1 sierpnia) że
od 1 grudnia zamykam tpc/25 w relay i w ogóle zamykam 110 i 143, a 465 i 587 zacznie
wymagać ssl, więc u mnie konieczność grzebania w setupie mua dotyczyła _wszystkich_
klientów.
Nie pytałem nikogo o zdanie, bo zmiana na kryptografię podnosi poziom bezpieczeństwa
dla wszystkich i nie ma że 'ja nie chcę bo tak', bo takie widzimisię naraża innych.
Obecnie tyle osób wchodzi na pocztę z przypadkowych wifi że uznałem to poprostu
za konieczne.

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***