Re: Masz serwer poczty, oferujesz VoIP lub dostęp do Intenetu - przeczytaj

Autor: Wojciech Puchar <wojtek_at_wojtek.tensor.gdynia.pl>
Data: Sat 05 Dec 2009 - 13:46:48 MET

> Moi użytkownicy dostają publiczny, zmienny IP, łączą się przez PPPoE.

całkiem jak TP :) po co wprowadzasz utrudnienia zamiast dać stały i prosto
ethernet. Ale w sumie OT, Twoja firma Twoja sprawa.

> Czy logi serwera PPP, z informacjami kto posiadał jaki IP o danej
> godzinie wystarczą?

Według mnie tak. Ale jak wprowadzą ustawę napisz do ministerstwa prośbę o
interpretację i wypisz swoje pytania.

Interpretację zachowaj.

A może zróbmy jakieś forum i wymieniajmy się interpretacjami. Jeśli będą
różne - każdy w razie potrzeby wybierze optymalną dla siebie :)

> W tym rozporządzeniu nie jest zdefiniowane słowo "połączenie". Czy
> oznacza to połączenie z moim serwerem PPPoE, czy połączenie TCP do
> zdalnego hosta?

To kolejna pozycja w tym zarządzeniu która nie jest zdefiniowana.
I w sumie jak dobrze by przejrzeć to więcej takich będzie.

Podobnie jak nie mam PPPoE. Klient zawsze ma połączenie - więc połączeniem
jest moment gdy podłączymy fizycznie klienta do sieci.