Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta

Autor: Wojciech Puchar <wojtek_at_wojtek.tensor.gdynia.pl>
Data: Sat 05 Dec 2009 - 08:39:02 MET

> konta, jeszcze botnety nie zbierają haseł z programów pocztowych.
> Zwróć uwagę, że botnety zaczną wykorzystywać serwery jak ongiś
> open-relay, a bazy z odpowiednimi danymi będą dostępne za parę
> miedziaków. Ile czasu minie, zanim to nastąpi?

Pare miesięcy żeby było to normą. za miesiąc już się zacznie.

> Smutnym jest, że wielu administratorów nie widzi dalej niż dzień
> dzisiejszy i chwilowy zysk.

s/administratorów/dowolnych ludzi/

> Jeśli do tej pory nie reagowała, to teraz nagle zacznie? Z jakiego niby
> powodu, skoro teraz idzie na łatwiznę?

Będzie robić to co dotychczas. Autoreklame. Jacy są waleczni, sprawiedliwi i
"walczą o dobro internetu". Zawsze tak było.

> O, i tu mówisz całkiem do rzeczy. Masz rację, to by rozwiązało, ale o
> ile pamiętam, to dyskusja o stałym IP na Neostradzie liczy ... 6 lat?

Ale ja nie dyskutuje tylko stwierdzam fakt.

> Jestem całym sercem, ale jakoś w to nie wierzę.

A ja też nie wierze i nie jestem całym sercem. Najlepiej niech TP robi jak
robi to szybciej rozwinie się PRYWATNA konkurencja.