Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta

Autor: mis <mis_at_uszatek.pl>
Data: Tue 01 Dec 2009 - 18:56:01 MET

> Chciałem na wstępie przeprosić tych którym napisałem że TPSA wprowadza tą
> blokadę ale można ją zdejmować.
>
> A więc - NIE MOŻNA. Od dziś - 1 grudnia, TPSA blokuje WSZYSTKIM użytkownikom

Można :) Dodaj przed swoim loginem neostrady "bez_ochrony-" i wszystkie
blokady portów zostaną wyłączone. Sprawdziłem przed chwilą ze swojej
neostrady, poczta na port 25 poleciała i dotarła na konto odbiorcy bez
problemu.

Sprawa jest znana od dawna, sam cytowałem na tej grupie kiedyś odpowiedź
z CERT TP na ten temat i tamta dyskusja wyczerpała temat. Wniosek był
taki: generalnie blokada jest korzystna, a jeśli komuś z jakiś tam
przyczyn nie odpowiada to sobie wyłączy i po sprawie.

miś