Jak ustalić czy IP jest z Polski?

Autor: Jacek Osiecki <joshua_at_ceti.pl>
Data: Tue 10 Nov 2009 - 14:45:38 MET

Witam,

Ostatnio (no wiem, trochę dłużej niż ostatnio) jest prawdziwa plaga z trojanami
kradnącymi ludziom hasła do ftp i potem wrzucaniem swoich kopii na wszystkie
możliwe ftpy...
Z tego co zauważyłem, we wszystkich przypadkach zombie się logowały z
różnych dziwnych lokalizacji - nigdy nie było to z Polski.

Czy można jakoś w miarę łatwo wydobyć zakresy adresów IP które mniej więcej
pozwolą odsiać ruch zagraniczny? Wiem że to nie jest idealne rozwiązanie, na
pewno pojawią się sytuacje gdy ktoś nie będzie mógł się zalogować itd. - ale
nie bardzo widzę jak inaczej rozwiązać ten problem :( Chcę przynajmniej
jakoś ograniczyć automatyczne ataki na strony klientów.

Pozdrawiam,

--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944