Re: Polska - drugie Chiny?

Autor: Asmodeusz <chris_at_tmp8.idx.tenwyraztnij.pl>
Data: Sun 08 Nov 2009 - 13:05:12 MET

Wolodyj napisał(a):

> Trudno się nie zgodzić (domena może zmieniać IP, więc prosty BGP blackholing nie zadziała),
> poza tym nawet dzieci w szkołach na informatyce wiedzą co to "proxy".
> Jeśli nasze pieniądze z podatków będą trwonione na takie bzdury, to jesteśmy bidni.
>
> Z drugiej strony to jest pomysł na biznes:
> - wykupić serwery za granicą
> - napisać ładną, prostą aplikacyjkę zestawiającą tunel do serwerów
> - rozreklamować jako bramkę do nieblokowanego(WOLNEGO) internetu
>
> i kaska sama płynie ;). Może ktoś już coś takiego planuje, i dlatego powstaje takie prawo ?

Nic nowego nie wymyśliłeś. W chinach prawie każdy student ma taki zestaw
automatyzujący odblokowywanie internetu :) To jest tak oczywiste że jest
to chyba pierwsza czynność jaką wykonuje się po podłączeniu internetu.
Ci mniej leniwi a bardziej nieufni nie korzystają z takich zestawów
tylko biorą vpny gdzieś na zachodzie (m.in. u mnie :) i konfigurują
"ręcznie".

Ale podejrzewam że nasz rząd jest dużo bardziej ambitny niż chiński i u
nas dodatkowo pojawi się podstawa prawna do karania użytkowników za
korzystanie z takich usług.