Re: Blokada portu 25 w TP (neostrady)

Autor: mis <mis_at_uszatek.pl>
Data: Sun 02 Aug 2009 - 20:28:58 MET DST

> Obawiam się, że nie. Wszyscy po równo (czyli po porcie 25) i koniec.

A jednak nie. Na moje pytanie o możliwość wyłączenia tej blokady portu 25
odpowiedzieli tak:

> [...]
>Bedzie mozliwosc samodzielnego zrezygnowania z ochrony. Jednak nie jest to
>zalecane rozwiazanie. Juz teraz wiekszosc dostawcow poczty elektronicznej
>umozliwia polaczenie poczty przychodzacej od uzytkownika koncowego z
>wykorzystaniem portow innych niz 25 (tj. 587 lub 465). Dotyczy to
>systuacji,
>gdy korzystamy z programu pocztowego, a nie dotyczy sytuacji, gdy wysyłamy
>poczte poprzez strone internetowa. Otwarty port 25 dla polaczen
>wychodzacych
>niezbedny jest, gdy posiadamy wlsny serwer pocztowy.

W takiej formie uważam posunięcie TPSA za dobre. Domyślna blokada 25
nieświadomym użytkownikom neostrad w jakimś tam stopniu przyczyni się do
zmniejszenia ilości spamu, a kto naprawdę portu 25 potrzebuje, go sobie go
ręcznie włączy i po sprawie. Można zatem zamknąć dyskusję :)

Tomek