Re: Awaria neostrady

Autor: Krzysztof Halasa <khc_at_pm.waw.pl>
Data: Mon 20 Jul 2009 - 21:30:01 MET DST

Jan Strybyszewski <ktos@w.pl> writes:

> A co ci da redundancja serwerow jak np sfjczyl sie modem optyczny :)
> Tak wiem ring swiatlowodowy i serwery w Krakowie/Poznaniu/Gdansku i
> warszawie.... ale po co do muchy strzelac z armaty,

a) nie do muchy, Neostrada itp. to chyba nie jest jakas niepowazna
   zabawka dla garski dzieci? Koszty zapewnienia redundancji sa
   minimalne w porownaniu do wielkosci instalacji.
b) nawet nie musi byc ring, wystarczy ze DSLAM bedzie mogl uzywac np.
   kilku serwerow, round-robin w razie braku odpowiedzi itp. (nie wiem
   czy obecny soft na to pozwala, ale jestem przekonany ze to nie
   problem dla TPSA).
c) nawet bez grzebania w DSLAMach (centralnego, przeciez nie osobistego)
   mozna to zrobic na wiele sposobow, z ktorych kazdy eliminuje punkty
   krytyczne dla calej sieci (choc oczywiscie w dalszym ciagu sa takie
   punkty dla kazdego klienta - ale nie sa one wspolne dla wszystkich).

A swoja droga o jakich "modemach optycznych" piszesz to nie mam pojecia.
Ale ja nie okreslam takich rzeczy jak np. STM-1 mianem "modemow", moze
to dlatego.

--
Krzysztof Halasa