Re: Burza + radiolinia STM1 z Netii = problemy

Autor: Przemyslaw Frasunek <venglin_at_freebsd.lublin.pl>
Data: Tue 30 Jun 2009 - 12:33:03 MET DST

On 29 Cze, 23:06, "zeluq" <zel...@USUNgmail.com> wrote:
> Od kiedy mam sagema (4 miesiace) w czasie obfitego deszczu 3 razy na kilka
> minut mi link zerwalo. Odleglosc niecale 3km, anteny 60, lekka przesada.
> Pewnie cos zle zwizowane, niedlugo sprawdze. Wczesniej przez prawie 2 lata
> byl ericsson, anteny 30, zerwalo moze z raz.

To kwestia siły opadów. Ja mam trzy radiolinie (swoje): Ceragon @ 23
GHz - 11 km, Ericsson @ 32 GHz - 8 km i Ericsson @ 38 GHz - 1,5 km.
Najlepiej sprawuje się ten ostatni link, w tym roku prawie nie było
przerw. Najgorzej sobie radzi link na 32 GHz, mimo że anteny mają 60
cm, a podczas pogody ATPC ustawia +1 dBm mocy wyjściowej i wystarcza
to, żeby po drugiej stronie RX level był na poziomie -60 dBm.