Re: Co robicie przy takim zgloszeniu na abuse

Autor: Dape <dape_news_at_gazeta.pl>
Data: Sat 23 May 2009 - 00:46:51 MET DST

Marcin Kocur pisze:

> Czy to nie jest niezgodne z tajemnicą telekomunikacyjną?

IMO:
"Zakazane jest zapoznawanie się, utrwalanie, przechowywanie,
przekazywanie lub inne wykorzystywanie treści lub danych objętych
tajemnicą telekomunikacyjną przez osoby inne niż nadawca i odbiorca
komunikatu, chyba że:

1) będzie to przedmiotem usługi lub będzie to niezbędne do jej wykonania;

2) nastąpi za zgodą nadawcy lub odbiorcy, których dane te dotyczą;

3) dokonanie tych czynności jest niezbędne w celu rejestrowania
komunikatów i związanych z nimi danych transmisyjnych, stosowanego w
zgodnej z prawem praktyce handlowej dla celów zapewnienia dowodów
transakcji handlowej lub celów łączności w działalności handlowej;

4) będzie to konieczne z innych powodów przewidzianych ustawą lub
przepisami odrębnymi."

Ad 2. Wystarczy uzyskać zgodę osoby do której szedł atak (zgoda nadawcy
LUB odbiorcy) - dotyczy to tylko części ruchu do niego, najczęściej
będzie jednak już wystarczające .

Ad 3. też by się pewnie dało podciągnąć jak adwokat byłby wygadany :)

I na wesoło Ad 1. - sprawdzenie czy user jest/nie jest zombie może być
niezbędne dla dalszego wykonywania usługi :) (no service for the dead !
- a zwłaszcza dla tych łamiących regulamin)

D.