Re: Co robicie przy takim zgloszeniu na abuse

Autor: Rafal Jankowski <rafal.jankowski_at_wsisiz.edu.pl>
Data: Fri 22 May 2009 - 13:53:00 MET DST

On Fri, 22 May 2009, Lemat wrote:

> A kontrolujesz jakÄ…Å› skrzynkÄ™ abuse@?
> A może mógłbyś powiedzieć, czemu i jakie skargi na abuse@ by ruszyły twoje 4
> litery?

Teraz nie, kiedyś dzieliłem neostradę na 5 osób, ale teraz szkoda prądu.
Dawno temu byłem jeszcze adminem w firmie i raz dostałem maila, że ktoś
wysyła z mojego serwera wirusy. Podałem gościowi namiary na usera, który
to wysłał żeby sobie podyskutowali i nie zawracali mi głowy. Nie wiem, czy
sprawa miała jakiś ciąg dalszy, raczej wątpię. To było chyba jakieś dobre
5 lat temu albo więcej. Potem już zaczęło mnie irytować śmiecie wysyłane z
zawirusowanych workstacji, więc zainstalowałem antywirusa na serwerze
pocztowym i ograniczyłem możliwość wysyłania poczty na inne serwery do
kilku największych portali. Ale nigdy nie wdawałem się w dyskusje z
userami typu: "czy mógłbyś ewentualnie odwirusować swój komputer?".
Oczywiście jeśli komputer był zawirusowany do tego stopnia, że nie działał
i nie można było na nim pracować to był to mój problem, ale jak tylko był
zawirusowany to naprawdę miałem to w dupie.

Raz nawet przyszło do mnie 3 smutnych panów w szarych garniturach i
poprosili grzecznie o dyski z jednego z serwera, a że był RAID 1 to
zgodzili się wziąć tylko jeden żeby nie paraliżować pracy firmy. Wszystko
zresztą za zgodą prezesa, który potem na czas jakiś poszedł za kratki (do
aresztu tylko) , no ale to z internetem generalnie nie miało nic
wspólnego, ze mną też nie i ja żadnych problemów z tego tytułu nie miałem,
do żadnego wygwizdowa też nie musiałem jeździć.