Re: Koniec tanich PI/AS?

Autor: Marcin Kuczera <marcin_at_usun-to.leon.pl>
Data: Sun 29 Mar 2009 - 20:08:57 MET DST

Ślązak wrote:

> Przy uzyskiwaniu LIR-a zdeklarowaliśy się, że oddamy sukcesywnie w ciągu
> dwóch lat wszystkie stare PI i przeszło, jest harmonogram zrobiony i
> pierwsze 'piaje' już poszły 'do zwrotu'.

i przeszło ?? w zamian za co ?
Bo chyba nie za to że Was przyjęli do grona LIRów ;-)

A deadline, to mam na myśli ze wszystkie PI muszą zostać przypisane
umową do jakiegoś LIRa.
Dajmy na to, ze przez firmę X załatwiłem sobie kiedyś PI.
Owe PI wiszą nadal na "ewidencji" firmy X i wypływają na ich punktacje w
RIPE. Jeżeli punktów jest za dużo, to może ich to zaboleć w postaci
przeskoku np z medium do large (extra 2keuro cirka ebałt).

Więc taki LIR (firma X) może powiedzieć - stary, nie jesteś moim
klientem, nic z tego nie mam że to u mnie wisi a wręcz mnie to kosztuje.
Masz możliwość - znajdź sobie innego LIRa sponsora, podpisz umowe na te
IP z RIPE lub poprostu zostań LIRem.

Marcin