Re: Nowe rozporzÄ…dzenie ministra infrastruktury

Autor: Asmodeusz <chris_at_tmp8.idx.tenwyraztnij.pl>
Data: Fri 20 Mar 2009 - 20:58:07 MET

Użytkownik shefenez napisał:

> cytuje co znalazlem
> Jedną z zasadniczych zmian, wprowadzanych nową ustawą, ma być nałożenie
> na budujących nowe domy deweloperów obowiązku instalowania odpowiedniego
> okablowania. Jak mówiła Anna Streżyńska, tak jak konieczne jest
> położenie rur wodociągowych, tak konieczne jest położenie światłowodów.

Światłowody bez sensu, bo co końcowy user zrobi z tym światłowodem?
Każdy współczesny komputer ma rj45, światłowodu tam nie wepchniesz.
Większość userów chce też własne routerki wifi. A jeśli mam teraz
każdemu userowi dać coś do czego ten światłowód podłącze to bardziej mi
się jednak opłaca olać okablowanie developera i pociągnąć od nowa własne
normalną skrętką. Czyli wszystko zostałoby po staremu. No chyba że
sprzęt stanieje.

Z drugiej strony. Zapytałem lokalnego developera jak u niego wyglądają
sprawy z okablowaniem. On jest spokojny, on kładzie koncentryk w całym
budynku, zostawia na zewnątrz przyłącze i proszę bardzo - kto chce może
się podpiąc - czyli jedna firma na 8 istniejących w mieście, konkretnie
kablówka. I nie chce słuchać o innych operatorach i cudzych kablach.
Przecież internet jest, nie? A że istnieją różne media u różnych
operatorów? On się nie zna, wie że internet na tym ludzie mają więc nie
rozumie czemu miałby kłaść inne kable i nie wie co to takiego ethernet.

Teraz trzeba czekać aż sprzeda wszystkie mieszkania, zawiąże się
wspólnota, po czym przekonać wspólnotę żeby jednogłośnie przegłosowała
kucie stropów pod nowe okablowanie. Bo oczywiście na wszystkie trzy
kanały w pionach (prąd, koncentryk i telefon) podpisane są umowy z
dostawcami w których mają zagwarantowane że nikt inny nie będzie grzebał
w ich rynienkach.

Jeśli nie pojawi się rozporządzenie wymagające zbudowania tylko
kanalizacji i wyznaczenia miejsc na sprzęt aktywny, to wszystko zostanie
po staremu. A nawet będzie gorzej, bo teraz
administracja/deweloper/spółdzielnia będzie miała w końcu przepis na
który może się powołać odmawiając zgody na kablowanie budynku. W takich
warunkach stare poczciwe wifi przeżyje chyba drugą młodość :)