Re: Biale plamy, dzialania 8.4 programu POIG - bubel prawny??

Autor: futszaK <futszak_at_gmail.com>
Data: Tue 27 Jan 2009 - 13:38:50 MET

On Tue, 27 Jan 2009 11:50:06 +0100, Andrzej Karpinski
<karpio@jak.zechcesz.to.znajdziesz> wrote:

>A uwazasz, ze ktokolwiek poza prawdziwymi operatorami, dysponujacymi
>realna infrastruktura na danym terenie (TP, Netia, Dialog itd) bedzie w
>stanie cokolwiek z sensem zrobic? Moze kolega fu...ak? ;> A moze Pani
>Zasiedziala Prezes z pomyslami w rodzaju "Internet Zapomogowy Gminny"? ;)

ale takich fu...ak-ów na terenie kraju są tysiące.

Swego czasu jedna laska próbowała mnie namówić do jakichś programów
inwestycyjnych i innych wynalazków. Ja jej na to wyciągnąłem laptopa i
pokazałem, jaką stope zwrotu mogę mieć zakładając Internet w zapadłej
dziurze gdzie diabeł nie może, a klientów się podłaczyło 8 sztuk
(wyszło 40% zysku w ciągu pierwszego roku)

Jedyny problem jaki posiadam, to wyjście w świat, a więc przez to
stabilność pinga (z powodu zapchanego portu WAN) i wynikający z tego
brak możliwości odpalenie VoIPa oraz innych usług bardziej
skąplikowanych niż www

Moim zdaniem dofinansowania powinny tyczyć budowy sieci w ogóle,
niezależnie czy chodzi o budowe nowych kabli światłowodowych, czy
punkty dostępowe na wsi, bo przy dobrych układach taki punkt dostępowy
może być przy okazji częścią sieci NGN na osiedlu wiejskim, która
pozwoli na podłaczanie klientów z prędkości 10 i więcej megabitów
oczywiście full duplex