Re: (brak tematu)

Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl) <maciej_pmt_at_tpsa.waw.pl>
Data: Fri 16 Jan 2009 - 19:49:59 MET

APR wrote:

> Pani Prezes wspiera dzialania tych urzednikow wiec tez nie jest bez winy.

Pozwolę sobie przytoczyć cytat z AS:

P: Od kilku lat słyszymy o jakimś regionalnym programie zapewniającym
dostęp do Internetu. Była już mowa o ścianie wschodniej, województwie
małopolskim, kilka innych regionów czeka w kolejce i co chwilę słychać o
rozpoczęciu następnego projektu regionalnego. Czy Pani jest w stanie
nad tym wszystkim zapanować?

O; To nie ja nad tym panuję, tylko współpracuję z MSWIA i MRR. Po latach
dochodzę do wniosku, że nie jest dobre dzielenie funduszy unijnych na
poszczególne kupki. Traci się siłę negocjacyjną w stosunku do inwestorów
prywatnych.

Brak jest też skoordynowania akcji wielu organów uczestniczących w
budowie społeczeństwa informacyjnego. Na przykład musimy ogłaszać
niektóre przetargi na częstotliwości radiowe mimo braku gotowości
finansowej samorządów do skonsumowania tych częstotliwości. Kolejnym
problemem są treści – praktycznie brak jest polskich treści w
Internecie, więc nie ma popytu na usługi. Ostatnio słyszałam od
dostawców treści pełne goryczy stwierdzenie, że każdego, kto zamawia
łącze powyżej 1 Mb/s, należałoby od razu wsadzać do więzienia, bo przy
obecnym stanie polskich zasobów można założyć, że będzie ściągać
nielegalne filmy czy muzykę. Trzeba budować polskie zasoby, ale po to,
żeby je mieć, trzeba z kolei uregulować sprawy dotyczące peeringu.

Kolejna przeszkoda to brak zainteresowania gmin oraz małych
przedsiębiorców wynikający ze sposobu zorganizowania programów
związanych z dostarczaniem Internetu dla osób znajdujących się w złej
sytuacji materialnej. Teraz na szczęście minister Drożdż racjonalizuje
te nasze niezbyt udane pierwsze próby zorganizowania projektów Programu
Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.