Re: TP nie lubi GIMPa czy co?

Autor: <leszek.jakubowski_at_gmail.com>
Data: Sun 11 Jan 2009 - 00:59:59 MET

On Jan 10, 3:00 pm, Tomasz Piłat <poncki-NOSPAM-U...@irc.pl> wrote:
> I korzystając z okazji chciałbym jeszcze powiedzieć, że wielu
> tu piszących jest bardzo nie fair. Momentami trąci to hipokryzją. "TEPSA nic
> nie robi - źle", "TEPSA zabrała się konkretnie do roboty - źle". Ignorowanie
> oczywistych pozytywów - które widać na wykresach/statystykach _każdej_
> większej organizacji zajmującej się spamem - jest nie fair. O statystykach
> firm typu ARBOR nie wspominam, bo do nich ma tu dostęp tylko garstka.

Z tego co wyczytałem, to sporo osób na polipie wypowiadających się
negatywnie na temat BH w TP, ma TP za złe nie to, że w końcu coś robi.
Tylko, to jak robi. A zrobiła to z zaskoczenia i z tego co wiem, bez
skontaktowania się przed blokadą (np. poprzez abuse) z adminami
serwerów. I dodatkowo zawiodło to co zawsze, czyli Błękitna Linia, o
której więcej wspominać chyba nie trzeba. Do tego sporo osób (w tym
ja) ma zastrzeżenia co do przejrzystości samego blackholowania - nie
wiadomo na bazie jakich dokładnie kryteriów dany IP został
zablokowany. Równie dobrze następnym hostem dodanym do community 997
może być jakaś niepoprawna politycznie gazeta internetowa czy inny
blog wyszydzający jakiegoś polityka, a my nie mamy jak tego
zweryfikować. Zanim się posypią na mnie gromy oburzenia, wiem, że póki
co cenzurowanie nie miejsca, wiem że przy obecnej ekipie w dziale
bezpieczeństwa &TP jest to mało prawdopodobne. Biorąc pod uwagę zapędy
naszych (nie tylko polskich) polityków do cenzurowania czego popadnie,
mechanizm który pozwala na zablokowanie dowolnego hosta bez de facto
podawania przyczyny na zewnątrz, jest bardzo wygodny.

Pozdrawiam

--
Leszek Jakubowski
Makdaam