Re: TP nie lubi GIMPa czy co?

Autor: Krzysztof Halasa <khc_at_pm.waw.pl>
Data: Wed 07 Jan 2009 - 23:29:37 MET

Lukasz Trabinski <lukasz@trabinski.nospam.net> writes:

> Z tą różnicą, że przez serwer DNS nie prześlesz dowolnej treści, a
> w szczególności polecenia do botnetu.

Oczywiscie ze przesle. Przeciez tego sie dokladnie tak uzywa, nigdy
nie slyszales o przechodzeniu przez filtry za pomoca DNSa? I w jaki
sposob nalezy skonfigurowac DNS, by nie bylo to mozliwe? To przeciez
nie sa jakies rozwazania teoretyczne, to jest normalna praktyka.

Inna sprawa, ze nie wiem co to ma do rzeczy. Boty neostradowe moga
wysylac "dowolna tresc" bezposrednio do odbiorcy i dokladnie tak samo
moga ja otrzymywac bezposrednio od nadawcy. Przeciez neostrady maja
normalne, publiczne adresy IP.

DNSy TPSA pomagaja w wysylaniu spamu mniej-wiecej w podobny sposob, co
serwery IRC (tzn. zapewne operacji boty - DNSy jest duzo wiecej, ale
nie chodzi tu przeciez o ilosc).

> Pokrętne, to są twoje porwónania.

Dlaczego? Wydaja mi sie stosowne, jakies uzasadnienie?

> Nie, róznicą jest działanośc administratorów tychże.

Jakies uzasadnienie? Bo chwilowo to kilka osob twierdzi cos zupelnie
przeciwnego, i podejrzewam ze akurat te osoby wiedza co pisza.

> Co to ma do rzeczy. Rozważamy konrketny przypadek i ew. metody
> poradzenia sobie z nim. To tak jakbys nie zauważył.

Zauwazyles juz ze odcinajac IRC nie da sie poradzic sobie z tym
przypadkiem? Napisz po prostu, naprawde wierzysz w to, ze tym sposobem
da sie to zrobic? Mimo ze proste fakty dowodza, ze to niemozliwe,
i ze wprowadzenie tych blokad nie dalo takiego efektu?

> Nie tylko spam.

Nie tylko spam, oczywiscie, to byl przyklad. TPSA ma mozliwosci
odcinania botow nie tylko za spam. Od spamu sie zaczelo i zapewne
o spam glownie chodzi, ale to nieistotne.

> Chyba pewne rzeczy nie są w stanie dotrzeć do ciebie,
> to chyba ma coś wspólnego z oporem, o którym tak dużo piszesz, tak?

Dowartosciowujesz sie w taki sposob?
Sprobuj napisac cos, czego nie potrafi dziecko w przedszkolu.

> Powtórzę jeszcze raz, po raz dziesiąty, że rozmawiamy o konkretnych
> przypadkach, a nie o tym co będzie.

Przeciez to sa obecne realia, zreszta tak juz jest od dluzszego czasu.
Skad mialbym znac przyszlosc?

> Idąc Twoim tropem i sposobem myślenia powinno się zablokować dostęp wszystkim
> klientom, nawet tym jeszcze nie zarażonym. Świat byłby piękny, nie było
> by głodu ani wojen.

Zadowolony?

Jak to ktos napisal, "ilosc merytorycznych informacji w Twoim liscie
to zero", niestety.

--
Krzysztof Halasa