Re: TP nie lubi GIMPa czy co?

Autor: Krzysztof Halasa <khc_at_pm.waw.pl>
Data: Wed 07 Jan 2009 - 01:22:35 MET

Grzegorz Staniak <gstaniak@wp.pl> writes:

> Ja nie rozumiem. Dlaczego miałby nie zmienić, skoro te "jakieś serwery"
> to te, do których idą połączenia kontrolne botnetów? Ktoś nie wyśle spamu,
> ktoś nie podkradnie loginu mbanku, ktoś nie poszpieguje, ktoś nie zrobi
> DDoSa itp.

W poboznych zyczeniach, moze tak. Te wlasnie "jakies serwery" moga byc
wykorzystywane, ale w zadnym przypadku nie sa niezbedne, ani nawet
jakos bardzo potrzebne do tego calego procederu.

> Z serwerami kontrolującymi botnety, jeśli pominąć zwykłe pomyłki.

Co to znaczy "kontrolujacymi botnety"? Pozwalajacymi na polaczenie sie
w charakterze uzytkownika IRC i pozwalajacymi na wymiane komunikatow
z innymi uzytkownikami IRC?

Moze siec np. TPSA albo ich serwery DNS tez sa kontrolerami botnetow?
A komunikatory i usenet? Skad wiemy czy boty nie wykorzystuja np. gg
albo innego np. skype? Zreszta, pewnie jesli jeszcze nie wykorzystuja,
to za chwile zaczna wykorzystywac - tyle, ze tego nie da sie tak latwo
podsluchac i m.in., choc to slaby argument, dojsc po nitce do klebka,
czyli do prawdziwego "kontrolera".

> Ale jaki jest zasadniczo argument za tą nieskutecznością? Nieskuteczne,
> bo nie i koniec?

Czyzbym pominal jakis szczegol?
Poza tym, zostal tu podany link do dowodu, nie jakiegos argumentu
z ktorym mozna sie zgadzac lub nie.

--
Krzysztof Halasa