Re: TP nie lubi GIMPa czy co?

Autor: RoMan Mandziejewicz <roman_at_pik-net.pl>
Data: Tue 06 Jan 2009 - 21:09:58 MET

Hello Krzysztof,

[...]

> Jesli TPSA dysponuje odpowiednimi statystykami (przeciez blokuje te IP
> wedlug algorytmu), to dlaczego nie moze zablokowac _zarazonych_
> maszyn, mozna im wyswietlac takze odpowiednia strone WWW z informacja,
> byloby to skuteczne z dowolnymi sposobami kontrolowania zombies, a
> dodatkowo byloby to zgodne z prawem oraz z umowami z klientami.
> Technicznie nie jest to dla nich zaden problem. Polityka to pewnie
> inna sprawa, ale polityka problemow technicznych raczej nie rozwiaze.

Choć cała sprawa strasznie mnie mierzi i - jak niemal każdy były
pracownik - nie bardzo lubię TPSA oraz pomimo raczej słabej wiedzy na
temat działania całego tego tałatajstwa, to muszę stanąć w obronie
TPSA.
Szczerze wątpię właśnie w techniczną możliwość automagicznego
wyłapywania zombies. Owszem, można określić, kto generuje duży ruch,
ustalić jego IP i je przyblokować. Ale zdecydowana większość zombies
to komputery na neostradzie - z dynamicznym IP. Zablokujesz go,
przeloguje się i tyle z blokady. A powiązanie konkretnego IP z czasem
połączenia i konkretnym klientem, to robota niemal ręczna. Myslę, że
właśnie ta "logistyka" stanowi barierę nie do przebicia.
Myślę, że nawet, gdyby to przeszło, to uzywany sprzęt nie daje
możliwości automagicznego przekierowania wszelkich żądań na stronę z
raportem - "Jesteś ZOMBIE i dopóki nie wyleczysz swojego komputera
masz szlaban na te gołe baby z RedTube, zboczeńcu!".

A teraz poproszę o kanapeczkę - krakersy są zbyt suche.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl