Re: TP nie lubi GIMPa czy co?

Autor: <slawek1211_at_gmail.com>
Data: Mon 05 Jan 2009 - 21:27:49 MET

Witam.

Wprowadzonym rozwiązaniem jestem po prostu ZBULWERSOWANY. Już wiem,
dlaczego przy dostępie do niektórych witryn zamiast ich zawartości
pojawiała się informacja "strona zbyt długo nie odpowiada".

Tak jak ktoś już tutaj wspomniał, płacę (i to nie mało) - za dostęp do
internetu. Nie do przefiltrowanego intranetu TPSA "dla idiotów". Co
następne? Strach myśleć, patrząc przez pryzmat przywołanego chińskiego
honeypotu. Czy to właśnie jest modelowy przykład sieci dla TPSA? Chiny
Ludowe? Będziemy mieli "great firewall of Poland"?

Pan Rafał tutaj takie ładne bajeczki opowiada o walce z botnetami i
bezpieczeństwie. Tylko dlaczego strony internetowe i IRC są
niedostępne. Jedynym wynikiem tej pożal się Boże "walki" będzie
cenzura części witryn internetowych i wycinanie kolejnych usług. Z
resztą... już jest! Bo jak ktoś mówi o walce z botnetami a część WWW
leży to chyba coś tu jest nie tak, czy może takie pojęcie jak logika w
TPSA nie istnieje?

Piszę to jako klient TPSA. W Cieszynie, w województwie śląskim od pół
roku nie można się doprosić o podłączenie neostrady, bo nie ma
możliwości technicznych. Ogólnie z prefixem 033 i możliwościami
technicznymi jest ostatnio dość kiepsko. Szczególnie w weekendy i
między godzinami 16-22 transfer oscyluje w granicach 5-7 kb na 512 kb
łączu. Pingi do WP - 300-500ms, 5-15% strat. Za granicę o 100ms
gorzej. Oprogramowanie modemu sypie błędami. Wszystko zaczyna działać
dobrze... gdzieś po północy.

Człowiek dzwoni na infolinię.
Październik - modernizacja. "Do miesiąca będzie działać."
Listopad - modernizacja. "Do miesiąca będzie działać."
Grudzień - modernizacja. "Do nowego roku będzie działać."
No to dzwonię w styczniu. "Będzie działać w pierwszym kwartale 2009."

Jeden plus - że miło usłyszeć ludzki w dodatku kompetentny głos ze
strony TPSA. Więc i ja powiem ludzkim głosem bez zbytniego owijania.
Po prostu [przepraszam za wyrażenia] lecicie sobie w huja! Już prawie
KWARTAŁ nie mogę normalnie korzystać z internetu, no to teraz się
dowiedziałem że zamiast kiepsko działającego internetu będę miał tak
samo kiepski internet który w dodatku działa sobie tak jak chce.
Ostatnim razem, kiedy się wam zachciało bawić w "blokowanie"
przycięliście sieci osiedlowe, o2.pl i prawie padł kurnik.pl. Może
jestem pesymistą. Pewnie ktoś chciał dobrze ... a wyjdzie wam to jak
zwykle.

Co do maili do abuse to jest ich mało bo ludzie widzą "strona
niedostępna" i nie wiedzą o co chodzi. Może zamiast tego spróbujcie
wyświetlać przez tydzień komunikat o blokowaniu dostępu, coś w stylu
"Twój ulubiony dostawca usług stwierdził, że jesteś idiotą i nie
możesz obejrzeć witryny". Zobaczymy jak pomysł się "spodoba".