Re: TP nie lubi GIMPa czy co?

Autor: Michoo <michoo_news_at_vp.pl>
Data: Fri 02 Jan 2009 - 12:05:01 MET

Marcin Gryszkalis pisze:

> Hm... z ciekawości, mógłbyś zaproponować jak zrobić *za darmo* działający
> serwer smtp wymieniający (=wysyłający i odbierający) pocztę ze światem
> posiadając jedynie komputer i neostradę?
Instalujesz exima - domyślny serwer debiana. Rejestrujesz domenę na
no-ip.org. W konfiguracji ustawiasz co trzeba. Działo. Wtedy (było to
<4-1.5> lat temu) jedyne problemy z wysyłaniem jakie miałem(oczywiście w
moich mikrozastosowaniach) to interia.pl (graylisting po kilkanaście
godzin, ale reconnect + flush = wysłanie natychmiast) i do któregoś z
polskich hostingowców - odrzucali nawet maile dla postmastera.

Dla porównania teraz mam vserwer w kanadzie, stałe ip, rev-dns, -
home.pl za nic maili nie przyjmuje("bo to zagranica"), a o2 wymaga
założenia SPF, albo będzie graylistować po kilka godzin...

--
Pozdrawiam
Michoo