Re: TP nie lubi GIMPa czy co?

Autor: Krzysztof Halasa <khc_at_pm.waw.pl>
Data: Fri 02 Jan 2009 - 02:29:14 MET

Lukasz Trabinski <lukasz@trabinski.nospam.net> writes:

> Napisz mi proszę, jak to sobie wyborażasz robić routerach PE i CE, z punktu
> widzenia administratora szkieletu sieci tpnet.
> Dodam, że lista zarażonych w ciągu sekundy może uledz zmianie w tempie
> znacznym.

Stary, wroc do rzeczywistosci. Dobrze wiemy ze TPSA ma mozliwosci
wycinania czego sobie zyczy (w detalu), dokladnie tak samo jak ma
mozliwosci np. ograniczania pasma itd. Robili to zanim nauczyli sie
uzywac czarnych dziur w BGP. Nie musza tego koniecznie robic na trafo
w elektrowni Kozienice.

> Nie sądze, aby akurat w tym wypadku miało to znaczenie.

Przeciwnie, wlasnie to ma tu podstawowe, albo jedyne znaczenie.

Ilosc klientow, ktora bylaby niezadowolona z filtrowania tcp/25 vs
ilosc klientow niezadowolonych z wyciecia dowolnie wybranych przez
TPSA IP.

Rozwiazanie z wycieciem (domyslnym, tak jak to robia z innymi
uslugami) tcp/25 jest rozwiazaniem poprawnym technicznie, i to
jedynym. Ale niestety nie jest poprawne politycznie, jak widac.

Podejrzewam ze to sie zreszta zmieni, bo walka z nieistotnymi
cechami problemu na pewno samego problemu nie pokona. Tylko dlaczego
oni nie moga tego zrobic od razu dobrze to nie mam pojecia.

--
Krzysztof Halasa