Re: TP nie lubi GIMPa czy co?

Autor: RoMan Mandziejewicz <roman_at_pik-net.pl>
Data: Thu 01 Jan 2009 - 13:45:14 MET

Hello Szymon,

> Mam ochotę nie używać pasów bezpieczeństwa, to nie używam?

Absurdalne porównanie - to nie otwarty port jest problemem ale system
operacyjny, który jest tak podatny na zawirusowanie oraz pootwierane
serwery, które rozsyłaniu spamu sprzyjają.

> Ja tam uważam, że blokowanie wyjścia na port 25 z adresów dynamicznych
> byłoby całkiem sensowne (dotyczy to nie tylko TP, ale także innych ISP).
> A model funkcjonowania SMTP (praktycznie bez rozróżnienia komunikacji
> serwer-serwer i klient-serwer) już dawno stał się przestarzały.

FTP i telnet też są przestarzałe - żądasz blokady portów z tego
powodu?

Dopóki oprogramowanie nadal powszechnie tych portów używa - ich
blokada _bez_ _zgody_ użytkownika jest absurdem.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl