Re: [ 100 Mbps - luksus wielki ]

Autor: futszaK <futszak_at_gmail.com>
Data: Mon 29 Dec 2008 - 23:55:56 MET

Jarek wrote:

> A ja mam pytanie z innej beczki - co z userami w Twojej sieci, którzy
> chcą skype z kamerką,

nikt się nie skarżył, może dlatego, że ci którym upload nie odpowiadał
dawno sobie pozakładali neostrady (a i tak tam gdzie działam, większość
rynku należy do mnie),a pozatym z doświadczenia wnoskuję, że obraz tnie,
niezależnie od tego, czy jest to mój urynanet, czy videocall via
superhiper wypasiony UMTS :/

> albo co z userami co chcą wysyłać pocztę z
> załącznikami w świat?

kilku userów mi zgłaszało, miałem postawić lokalny server poczty, ale
póki co większe zapotrzebowanie jest na lokalne proxy do rapidshare

ja mam świadomość, że prawdziwy Internet to jest dwukierunkowy Internet,
prawdziwy dostawca Internetu posiada kilka niezależnych łącz i używa
protokołu BGP, ale niestety pomiędzy "powinno" a "jest" istnieje pewna
różnica.

 Zamiast w BGP czy w symetryka, wole zainwestować w szkielet własnej
sieci, w podłaczenie nowych miejscowości, w wymiane starszego sprzętu na
nowszy,czyli inwestycje we własną sieć, oraz podłączanie nowych
klientów, którzy w przyszłości sfinansują lepsze łącza w świat, a
klientów przybywa a nie ubywa...

ponadto to co jest najkosztowaniejsze w sieciach -> sieć dostępowa to u
mnie w większości przypadków jest FastEthernet podłaczony mostem na 5GHz
do reszty sieci, więc na dobrą sprawe koszty przeróbki mojej sieci do
standardu umożliwiającego sprzedaż symetrycznych pakietów 10Mbps byłby
bardzo niewielki.

--
http://net.czarne.net/ <- łącze w świat pilnie potrzebne !!!
Dach elektrowni w Czernobylu mial byc zbudowany z materialow