Re: baza polskich IP

Autor: Tomasz Ziec <mash_at_elsat.net.pl>
Data: Fri 26 Dec 2008 - 12:21:54 MET

> Jest coś takiego jak baza z wszystkimi polskimi IP? Czy to jest
> niezmienne i każdy kraj ma przypisane konkretne adresy? Jak to jest
> określane, przecież IP przypisany polsce może mieć przypisaną np domenę
> .de i obsługiwać niemieckie hosty i odwrotnie. Na jakiej podstawie różne
> serwisy rozpoznają że łączę się z Polski i np nie pozwalają obejrzeć
> danej strony?

Oficjalnej bazy nie ma, ale są nieoficjalne spisy (pewnie generowane
na podstawie RIPE NCC) jak np.: http://42.pl/pl/networks.html

Niestety trzeba się liczyć z tym co pisałem powyżej, iż spis taki
może być nieaktualny i nie warto opierać na nim swoich filtrów czy
innych "wynalazków"...
T.

--
-+= m4sh =+- Tomasz Zięć
mash/na/elsat.net.pl [Powered by aTPa org.]