Re: [blog] TPSA liczy na wor pieniędzy z podatków...

Autor: xarafaxz_at_[TNIJTA]gmail.com <xarafaxz_at_[TNIJTA>
Data: Fri 28 Nov 2008 - 00:48:45 MET

Marcin Kuczera wrote:

> ...ciach...
>
> chyba troche nie wiesz jak działają smtp proxy wykorzystywane przez
> spamerów.
> No więc uruchamiają na komputerze klienckim coś, co słucha na porcie 25.

Tak było, ale działające tak boty są już na wymarciu. Nowoczesne pobierają
wszystko co im potrzebne jest do działania komunikacją szyfrowaną.
Szyfrowane sÄ… albo same dane i bot sobie je pobiera via HTTP albo nawet
HTTPS, a tego nikt nie tnie. To doskonały sposób do zatarcia śladów,
materiały dla bota można umieścić gdziekolwiek.

> 99.9% klientów indywidualnych NIE POTRZEBUJE żeby działał im port 25 dla
> ruchu IN. Więc nie widze nic złego w blokowaniu powyższego.
> - sam tego nie robię, ale przy powyższej dyskusji zaczęłem się
> zastanawiać żeby to robić.

Tu się mogę zgodzić ale optuje za tym że przedmówcy chodziło o domyślne
blokowanie 'tcp and dst port 25'. A moje stanowisko jest takie że ciąć to
można tylko wtedy kiedy trzeba albo wypada.