Re: Dlaczego nie ma ??czno?ci mi?dzy TPNET a polskimi serwerami IRCNetu?

Autor: Michal Jankowski <michalj_at_fuw.edu.pl>
Data: Tue 28 Oct 2008 - 15:24:38 MET

Tomasz Piłat <poncki-NOSPAM-USUN@irc.pl> writes:

> Myślę, że jakbyś opracował metodę wykrywania wszystkich kontrolerów w sieci,
> to byś został nieprzyzwoicie bogatym właścicielem bardzo znanej w świecie
> komputerowego security firmy. ;-)

I dlatego rownoczesnie wypadaloby blokowac zombikom wyjscie.

> Nie możesz zaglądać do payloadu. Nic Ci nie da informacja, że ktoś się
> łączy się na port 80 strony X, jesli nie możesz zobaczyć, że w payloadzie
> jest DoS powodujący obciążenie baz danych serwera X.

Nie odpowiedziales na pytanie, co to jest wnetrze pakietu oraz
dlaczego pola IP i port do tego wnetrza nie zaliczasz. Powaznie pytam.

> Eh, a wy ciągle jedyne co widzicie, to TCP/25...

Nie, nie jedyne, ale od czegos trzeba zaczac, a to jest najlatwiejsze.
Portu 80 nie zablokujesz tak prosto.

> Póki nie porozumieją się w tej sprawie wszyscy duzi ISP i nie
> zablokują TCP/25 wspólnie, to nikt nie zrobi tego pierwszy - w
> obawie przed odejściem klientów do konkurencji. Management tak to
> widzi. Wszystkich tych ISP.

Jacy sa duzi ISP w Polsce poza TP?

Za granica wielu operatorow port 25 zamknelo.

  MJ