Re: kable w kanalizacji sanitarnej

Autor: Marcin Kuczera <marcin_at_leon.usun-to.pl>
Data: Tue 26 Aug 2008 - 10:35:20 MET DST

> ciesze sie z ogromu odpowiedzi, chociaz zadna nie dotyczy tematu

jak zwykle zresztą ;-)

> ponowie zatem pytanie zasadnicze: czy ktos moze polecic technologie lub
> wykonawce do ulozenia kabli (samodzielnie lub w rurze oslonowej) w
> kanalizacji sanitarnej ? minimalna srednica 200, rury plastykowe
> lub bardziej konkretnie: czy ktos korzystal z systemu FAST ?

z systemu nie korzystałem.
W kanalizacji, za to nie jestem pewien czy sanitarnej czy też deszczowej
układała firma OptoKan w Krakowie, ale ciężko znaleść ich stronę, za to
odnośniki są
i nawet numer telefonu niby jest.
Możesz pytać Krakowskiego MPWIKu.

zasadniczo to kable do ścieków muszą być bardzo specjalne, to jest muszą
mieć powłoke antykwasową.
Mocowanie do rur plastikowych wydaje mi się dość trudne, ale nie jest
niewykonalne.
Jakoś niewyobrażam sobie żeby ktoś miał w tym wiercić, a głównie wygląda to
tak że wpuszcza się
robota który wierci w suficie i mocuje kabel.
W rurach kamionkowych też nie jest łatwo, a jak strzeli taka to uch....

Za to w betonach nie ma problemu żadnego.

Tak samo jeżeli chodzi o kanalizacje deszczową/burzową. Ale również w małych
średnichach robi się to za
pomocą robotów.

Tak więc koszty mogą być spore.

Marcin