Re: BGP..

Autor: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <undefine_at_pld-linux.org>
Data: Sat 24 May 2008 - 23:40:57 MET DST

Dnia 24.05.2008 dzimi <krzysztof.taraszka@d2.com.pl> napisał/a:
> tak się właściwie zastanawiam. Czy w protokole BGP mogę zestawić dwie
> naprawdę odległe maszyny (jedna w PL, druga zagranicą) i.. w tej
> konfederacji BGP (wew ASN) rozgłaszać 1/2 puli łączem w PL a drugą
> połowę puli IP drugim łączem zagranicą ?
>
> Nie wiem czy takie coś jest "logicznie" możliwe (z pkt. widzenia
> protokołu BGP).
hm.. technicznie nie ma żadnego problemu - dzielisz swoją pulę na pół
(dbając by żaden z kawałków nie był mniejszy niż /24), dla każdego z
nich zakładasz osobny obiekt route i.. traktujesz jak dwie osobne sieci.
Ale - po co do tego celu konfederacja? Jedno co musisz "uaktywnić", to
 neighbor XXX allowas-in
by od swoich upstreamów akceptować ścieżkę z drugiej maszyny która jest
widoczna pod tym samym as-em.

A - nie jest to zbyt mile widziane, z uwagi na sztuczne zwiększanie
ilości prefiksów, ale.. jak się nie ma co się lubi...

--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała
Linux && Unix && Network administrator