Re: Polbox odchodzi do krainy niesko?czonych transfer?w

Autor: Szymon Sokół <szymon_at_bastard.operator.from.hell.pl>
Data: Sat 19 Apr 2008 - 14:03:46 MET DST

On Fri, 18 Apr 2008 15:48:52 +0200, Krzysztof Halasa wrote:

> Dlatego wlasnie napisalem - ze mozna sie bylo zalogowac na obie
> maszynki.
>
> Aczkolwiek nie pamietam szczegolow zwiazanych z gandalfem, uzylem go
> moze z raz lub dwa.

Jak już się Wam zbiera na wspominki...
Gandalf to był jakiś taki uniwersalny gateway - można się było do niego
łączyć po TCP/IP, DECnecie, X.25 i bodaj także tym IBM-owskim protokołem,
którego używał EARN/BITNET. Nazwa się wzięła od kanadyjskiej firmy
<http://en.wikipedia.org/wiki/Gandalf_Technologies>, która to produkowała, i
chyba od tego czasu NASK zaczął nazywać hosty imionami bohaterów "Władcy
Pierścieni" (frodo, bilbo, sam, pippin, merry, boromir, morgoth i chyba coś
jeszcze). Jasio Motoszko i Irek Neska pewnie pamiętaliby szczegóły.

--
Szymon Sokół (SS316-RIPE) -- Network Manager                                 B
Computer Center, AGH - University of Science and Technology, Cracow, Poland  O