Re: braki w szkieletach - Kanada/USA

Autor: Maciej Bebenek <maciej_pmt_at_tpsa.waw.pl>
Data: Sat 12 Apr 2008 - 16:20:15 MET DST

Tomasz Lemiech wrote:

> Ściślej mówiąc, to pasmo dostępne dla sektora, a nie BTSa. Zakładając,
> że jesteś sam na sektorze i masz laboratoryjne warunki radiowe, dasz
> radę tyle wyciągnąć (w warstwie łącza danych, bo bo przecież nie w IP)
> ;) Oczywiście wszystko przy założeniu, że BTS ma uplink do sieci stałej
> o przepływności nie mniejszej niż pojemność wszystkich sektorów, co w
> wielu wypadkach po prostu nie ma miejsca.

Parę miesięcy temu przeprowadzilem śledzwo w tej sprawie ;-) Wnioski są
następujące:
1. dla deklarowanej prędkości 7,2 Mbps, prędkość rzeczywista dla
użytkownika nie przekroczy 6,5 Mbps - tu dożu zalezy od terminala, w
podtekście nie kupować chińszczyzny
2. sieć transportowa jest planowana z dużym niedomiarem, czyli jezeli w
danym sektorze jest zarezerwowane 7,2 Mbps na sektor, to już jest
dobrze. Zdarza się, że na cały NodeB + GSM (trzy sektory po 3 TRXy) jest
link radiowy wielkości 8 x 2 Mbps.
3. przy planowaniu zapotrzebowania na transport rzadko bierze sie pod
uwage rzeczywiste obciązenia data

Wniosek: na szybki internet po UMTSie jeszcze sobie poczekamy :-(
Więcej: http://www.fkn.pl/2,3685,1454392,1,1,artykul.html

M.