Re: siec MESH - pytanie

Autor: 4est_pl <4est_pl_at_4est.pl>
Data: Fri 21 Mar 2008 - 12:29:04 MET

> Powiedz mi dlaczego uważasz, że duża antena oznacza dużą moc?
> Ja mam taki sprzęt, że mogę mieć 10 metrową czaszę i zmieszczę się w
> 100mW.
> Po prostu nie wiesz jak to zrobić.

Wyjasnijmy sobie pewne kwestie, mowiac 'wieksza' antena (np o paraboli) mam
na mysli wiekszy zysk enegetyczny.
Jesli przylozysz do w/w anteny z nadajnika moc np +20dBm i z samej anteny
dostaniesz dodatkowo np +32dBi, uwzglednisz straty na torze kablowym,
konektorach np -2dBm (krotki odcienek niskotlumiennego przewodu) to jak bys
nie kombinowal wydmuchasz z anteny +60dBm czyli 1MWatt !
To chyba 'ciut' za duzo w stosunku do ustawy regulujacej te sprawy ;)

Wiec bardzo prosze o cenna nauke w tym temacie... byc moze sie myle, ale z
tego co mi wiadomo fizyki i matematyki nie da sie przeskoczyc ;)
Tlumienie sygnalu dlugoscia kabla, albo skrecanie mocy nadajnika tylko po
to, zeby zastosowac 'wieksza' np 10 m antene IMHO mija sie z celem.
Chyba, ze zalezy nam na osignieciu 'b.waskiej' charakterystyki
promieniowania anteny ;)

Jesli znasz inne zalety zastosowania 'basenu kapielowego' (czyt. anteny) o
wymiarach 10 m to chetnie je poznam ;)

pozd.
4esT