Re: Pożyczyć youtube...

Autor: rj <robert_at_radiomaryja.org.pl>
Data: Tue 04 Mar 2008 - 00:41:56 MET

On 5768-06-26 02:27:45 +0100, £ukasz Bromirski <farewell@to.arms> said:

> Po pierwsze mo¿na (jak pisa³ ju¿ £ukasz)[1].

wiem, ¿e mo¿na. co¶ w podobie napisa³em dawno temu w pewnej firmie...

> Po drugie to wszystko kwestia dobrych praktyk - panowie z Pakistanu
> próbowali zablokowaæ ruch do youtube ze swojej sieci ale najwyra¼niej
> nie zrozumieli do koñca blackholingu. Panowie z PCCW Global z kolei
> zapomnieli napisaæ odpowiednie filtry, które uniemo¿liwi³yby AS17557
> rozg³aszanie nie swojej przestrzeni adresowej.

to kwestia zaufania... Panowie z PCCW musieli by zrobiæ filtr na
AS17557 i ich klientów - co byæ mo¿e jest spor± ilo¶ci±
wpisów/AS'ów/itp.... no, chyba ¿e zaufaæ AS17557 i ufaæ, ¿e Panowie z
Pakistanu poprawnie filtruj± swoich klientów...

przy pewnej wielko¶ci tej "w³asnej przestrzeni adresowej" po prostu siê
zaczyna ufaæ s±siadowi...

> ¯eby nie by³o ¿e post nie w temacie grupy jednak - jeden z polskich
> operatorów, prefix-lista konstrukcji jak poni¿ej wycina dok³adnie
> 10781 prefiksów...

[...]

> Trudno w takiej sytuacji uwa¿aæ, ¿e na naszym podwórku wszystkie
> problemy zosta³y ju¿ rozwi±zane...

trudno jednak¿e zmusiæ, nawet du¿ych do poprawnego tworzenia obiektów
route, ba... w niektórych przypadkach trudno zmusiæ do zrobienia
poprawnego i aktualnego as-set'a... choæ kilka firm wymusza to na
swoich klientach.

pozdr.