zamiana neostrady na DSL

Autor: Zbigniew Lisiecki <zbyszek-remove-this-_at_evot.org>
Data: Fri 08 Feb 2008 - 16:46:49 MET

Witam, sorry za powtórzenie postu, lecz wątek Kuby z 9 stycznia do którego
doczepiłem pierwotny post jest już być może zamknięty.

TP SA odmówiła mi w Warszawie zamiany jednomegowej neostrady na jednomegowy
DSL podając jako przyczynę brak możliwości technicznych. Na tym samym
numerze telefonicznym do zeszłej jesieni kilka lat podłączony był już
jednomegowy DSL, lecz jak teraz przypuszczam dawna umowa podpisana została
w czasach, kiedy nikt nie zwracał tak bacznej uwagi na QoS. Dokładniej DSL
powstał z zamiany z SDI. Zwróciłem się o ponowne sprawdzenie możliwości
technicznych, jednak wynik był wbrew nieoficjalnym wypowiedziom techników
TPSA po raz drugi taki sam - tylko DSL500 !

Zastanawiam się, czy na jakość może mieć wpływ okablowanie w moim budynku,
lub samo połączenie w mieszkaniu - płaski kabel telefoniczny z RJ45 prowadzi
za spliterem z jednego mieszkania do drugiego. Router pokazuje następujące
tłumienia:

DSL Modulation Mode: MultiMode
DSL Path Mode: Fast
Downstream Rate: 1312 kbps
Upstream Rate: 320 kbps
Downstream Margin: 16 db
Upstream Margin: 14 db
Downstream Line Attenuation: 24 db
Upstream Line Attenuation: 12 db
Downstream Transmit Power: 11 db
Upstream Transmit Power: 18 db
  PVC Connection
  Encapsulation: RFC 2364 PPPoA
  Multiplexing: VC
  Qos: UBR
  Pcr Rate: 0
  Scr Rate: 0
  VPI: 0
  VCI: 35

Z Netią podpisałem umowę dotyczącą dochodzącej także do mnie sąsiedniej
linii telefonicznej o przejęciu od TPSA całej linii. Nadal nie wiem jednak
na ile Netia jedzie w tym przypadku na funkcjonalności dzierżawionej od
TPSA i możliwość włączenie DSL1000 pozostanie nadal ilozoryczna. Netia nie
potrafiła tego do końca wyjaśnić.
(Przy okazji będę wdzięczny na url z opisem infrastruktury
teleinformatycznej polskich sieci TPSA, żebym poznał pojęcia, które mnie
dotyczÄ….)
Uwzględniwszy w moim zeszłorocznym wniosku miesięczny okres wymówienia TPSA
wyliczyła najbliższe możliwe przełączenie na Netię na kwiecień 2008.

Czy mogę jeszcze coś zrobić, żeby uzyskać na warszawskiej Saskiej Kępie
jednomegowe łącze ze stałym IP za cenę do 200 zł ?

dzięki z góry za odpowiedź
Zbyszek

--
http://zbyszek.evot.org