Re: DSL tp vs. Neostrada (priorytezacja ruchu IP)

Autor: Zbigniew Lisiecki <zbyszek-remove-this-_at_evot.org>
Data: Fri 08 Feb 2008 - 10:43:25 MET

Marcin Kuczera wrote:

> Czyli - kanały zestwione dla IDSL mają jakąś gwarancje pasma (nie wiem czy
> równą max przepustowości ostatniego odcinka na miedzi)
> a Neostrada leci bez żadnej gwarancji - jak gdzieś jest wolne miejsce to
> pójdzie, jak nie to celki lecą w trybuny.

Witaj Marcin,
TP SA odmówiła mi w Warszawie zamiany jednomegowej neostrady na jednomegowy
DSL podając jako przyczynę brak możliwości technicznych. Na tym samym
numerze telefonicznym do zeszłej jesieni kilka lat podłączony był już
jednomegowy DSL, lecz jak teraz przypuszczam dawna umowa podpisana została
w czasach, kiedy nikt nie zwracał tak bacznej uwagi na jakość.
Dokładniej DSL powstał z zamiany z SDI.
Zwróciłem się o ponowne sprawdzenie możliwości technicznych, jednak
wynik był po raz drugi taki sam - tylko DSL500 !
Zastanawiam się, czy na jakość może mieć wpływ okablowanie w moim budynku,
lub samo połączenie w mieszkaniu - płaski kabel telefoniczny z RJ45 prowadzi
za spliterem z jednego mieszkania do drugiego. Router pokazuje następujące
tłumienia:

DSL Modulation Mode: MultiMode
DSL Path Mode: Fast
Downstream Rate: 1312 kbps
Upstream Rate: 320 kbps
Downstream Margin: 16 db
Upstream Margin: 14 db
Downstream Line Attenuation: 24 db
Upstream Line Attenuation: 12 db
Downstream Transmit Power: 11 db
Upstream Transmit Power: 18 db
Cisco Logo
  PVC Connection
  Encapsulation: RFC 2364 PPPoA
  Multiplexing: VC
  Qos: UBR
  Pcr Rate: 0
  Scr Rate: 0
  Autodetect: Disable
  VPI: 0
  VCI: 35
  Enable: Yes
  PVC Status: Up

Zwróciłem się także do Netii, podpisując umowę, o przejęciu od TPSA
całej linii, także telefonii. Nadal nie wiem jednak na ile Netia jedzie
w tym przypadku na funkcjonalności dzierżawionej od TPSA.
Przeniesienie trwa miesiÄ…ce !
Jak myślisz, czy mogę jeszcze coś zrobić, żeby uzyskać jednomegowe łacze
ze stałym IP ?

dzięki z góry za odpowiedź
        Zbyszek

--