Re: Migrujemy do IPv6 ?

Autor: Maciej Bebenek <maciej_pmt_at_tpsa.waw.pl>
Data: Thu 07 Feb 2008 - 07:47:18 MET

SlawcioD pisze:

> moze pudelek jej akurat nie bedzie interesowal, ale np brak piwa juz tak
> i np bedzie mogla zamowic za Ciebie brakujacy towar;).

To wiem - prawie 10 lat temu byłem na prezentacji ericssonowskiej
inteligentnej lodówki i trochę sobie z nią pogadałem. Ale zdalne zakupy,
szczególnie generowane automagicznie, niewiele mają wspólnego z
dostawcami treści.
Na zwiększenie ruchu w tym zakresie wpływ mają generalnie dwa czynniki:
- zwiększenie liczby *żywych* użytkowników
- zwiększenie dostępnych treści
a wprowadzenie lub nie IPv6 w niewielki sposób wpływa na te dwa
parametry. I o to mi chodziło w tym pytaniu. Internetowa lodówka, pralka
czy TV mogą ściągać content na "własne" potrzeby (wspomniane RSSy z
przepisami) lub na żądanie uzytkownika, ale wiąże się to ze zwiększeniem
treści z odpowiednią zawartością i w odpowiedniej formie (protokole). A
zwiększenie ruchu poprzez udostępnienie nowych serwisów jest wykonywane
już dziś.
Dla dostawców treści wprowadzenie lub nie IPv6 jest w zasadzie obojętne,
no może za wyjątkiem koniecznych inwestycji (jak dla każdego).

M.