Re: dziwny wpis w ripe

Autor: Paweł Damian <pawel_at___dowywalenia__sz-ek.pl>
Data: Mon 04 Feb 2008 - 21:22:53 MET

Wojtek pisze:
> ale kombinujecie ;D
> sprawa jest prosta
> ripe wymaga aby koncowy uzytkownik jezeli ma publiczne ip byl
> zarejestrowany w ich bazie, adresy sieci broadcast i brama sa wlasnoscia
> tepsy wiec stoja na nich a adresy uzytkowe sa uzytkownika wiec tak tez
> sa wpisane

To nie do końca tak - podsieci połączeniowe (tzw. szara strefa) - LIR
rejestruje jako swoją własną infrastrukturę, a nie sieć klienta. /30 to
typowy przypadek tego typu. Dla podsieci większych niż /30 (np. /29) też
można rejestrować jako własna infrastruktura LIR-a, ale po szczegóły
odsyłam do RIPE bo nie ma sensu żebym kopiował tutaj zawartość ich strony.

pozdr.Paweł