Re: ipv4 2-3 lata

Autor: gotar <gotar-poczta_at_onet.pl>
Data: Mon 14 Jan 2008 - 19:35:23 MET

Paweł Damian <pawel@__dowywalenia__sz-ek.pl> wrote:

> Formalnie nie wolno adresów IP sprzedawać.

Ale to znaczy, że nie nie jest się ich właścicielem - bo co to za
własność bez prawa dysponowania?

> Nie - jeżeli adresy PI są przypisane do konkretnej organizacji (nie
> LIR-a) to nie może ona tych adresów dawać komukolwiek innemu. W

Czyli nie jest właścicielem. Właściciel mógłby za opłatą zezwolić na
korzystanie ze swojej własności, jeśli w ogóle nie odsprzedać. QED

> konkretniej - nie może dawać niczego więcej niż /30 czyli zwykła
> połączeniówka (pomijam kwestie sporne typu połączeniówka na HSRP i inne
> cuda). Każda alokacja powyżej /30 powinna być formalnie zarejestrowana w
> RIPE dla każdego klienta z osobna.

Ja to wiem - tylko ciekaw jestem, jak się to ma do własności
stwierdzonej przez KH.

> ??

Dostając za darmo adresy, które mają wymierną wartość, a nie są czymś
powszechnie dostępnym (jak np. powietrze), osiągasz najzwyczajniejszy
przychód podlegający opodatkowaniu ;)
Dlatego też nie wydaje mi się, aby przypisanie IP można było nazwać
'własnością'. Jest to coś bardziej przypominającego wieczyste
użytkowanie bądź licencję na korzystanie z nich.

--
Tomek                                    http://tccs.sourceforge.net/
http://pld-linux.org/                    http://vfmg.sourceforge.net/