Re: ipv4 2-3 lata

Autor: <Sied_at_r>
Data: Sun 13 Jan 2008 - 13:47:44 MET

Pawel Damian pisze:

> Moim zdaniem nie będzie specjalnego nacisku na uwalnianie pojedyńczych
> /8. Powód jest prosty - uwalnianie sporym wysiłkiem pojedyńczych /8
> niewiele da (oczywiście 240/4 to trochę więcej, ale i tak jedynie odsuwa
> problem w czasie o kilka(?) miesięcy). Przedłuża tylko i tak
> nieodwracalny moment końca wolnych pul adresowych. Jak wszędzie jest to
> kwestia kosztów - miałem ostatnio okazję spotkać się z kilkoma IP
> Resource Analyst z RIPE i opowiadali, jak to ARIN wielkim kosztem
> odzyskał jedną /8 z jakiegoś tam uniwersytetu w USA. Trwało to podobno
> [...]

Nie dalej jak w 2005 roku na LIR training sami Ripowcy mowili ze spoko
spoko to jeszcze kilka jak nie kilkanascie lat zanim IPv6 wejdzie.
wiec jak gadaja to niech nie maja pretensji ze pozniej operatorzy tak
planuja.

A tak naprawde to juz wiekszosc operatorow jest w stanie przesylac IPv6
kwestia wlasnie urzadzen SCM ktore obsluza ruch IPv6 bo routery BGP itp.
juz wspieraja.
System Vista od poczatku, Linuxy tez. XP pewnie po zainstalowaniu jakies
laty.

Z tego co pamietam to jest taki plan migracji z IPv4 do IPv6 ze to
routery za brzegu sieci beda zamieniac adresy IPv4 na 6 - dodajac
odpowiedni prefix na poczatku i beda rozglaszac jako IPv6 wiec
teoretycznie dalo by sie w szkieletach wprowadzac powoli IPv6 - nie wiem
jak ze wsparciem tych pomyslow przez urzadzenia brzegowe.

Darek.