Re: Sterzynska w GW

Autor: Adam Paluch <adam_at_-ext.com.pl>
Data: Sun 06 Jan 2008 - 21:47:36 MET

Asmodeusz napisał(a):

> A dokładniej? Nie wiem jak rozumieć to zdanie, przychodzą mi do głowy 3
> interpretacje:
> 1. nie padłyby tylko zostałyby ustawowo zlikwidowane. To nie przejdzie.
> 2. małych sieci wymóg minimalnej przepływności by nie dotyczył.
> 3. dzielimy operatorów na dwie kategorie: małych i dużych a przez łącza
> międzyoperatorskie rozumiemy tylko łącza do tych dużych. Tylko że to
> generuje kolejny problem - wg. jakich kryteriów ich dzielimy?

tak czytajac te wszystkie wymysly dochodze do wniosku ze chyba wszyscy
sobie chcecie strzelic w 2 kolana i rece naraz ...

Moim zdaniem:

1. nie moze byc tak mocnych regulacji rynku bo to juz zaczyna smierdziec
proba "powolania" (strzelam) 6 telekomow dzialajacych tak samo,
posiadajacych takie same lacza, oferujacych to samo i na dodatek
wszystkim, roznacych sie tylko nazwa aby "ludzie" mieli "wybor"
2. rynek potrafi sie naprawde sam regulowac jezeli tylko konkurencja
jest wolna a wiec to z czym trzeba walczyc to:
- nieuczciwe przedstawianie ofert (swoja droga naprawde dobra oferte
porownawcza prezentowali mali operatorzy ktorzy edukowali uzytkowniko
jak iTP przywalilo pierwsze reklamy typu Neostrada za 10zl i dopiskiem
czcionka 4 ze umowa na 3 lata i po pol roku stawka sie zmienia)
- faktyczny dostep do petli lokalnej (tutaj tez sie dziwie ze wspomniane
UKE ma problem z zainteresowaniem sie problemem bo o tym sprawa toczy
sie od dawna

Gdyby zachowac te 2 zasady zadzialala by zwykla ekonomia.

Nie mozna zmusic operatorow aby dzialali na terenie >dokladnie< calej
Polski, bo niby w jaki sposob ? Jak idziemy tym tropem to moze jeszcze
wymyslmy to samo dla linii lotniczych na zasadzie "bo klienci chca
doleciec samolotem do Wloszczowej, wiec wymusmy na kims niech tam
sfinansuje lotnisko"

Sprawa parametrow laczy ...
Jezeli operator oferuje przykladowo 1Mbps (oczywiscie caly czas
rozmawiamy o ofercie dla klienta detalicznego) i technologicznie mozna
tyle "wycisnac" to wszystko ok, co innego jakby byla oferta 100Mbps
wykorzystujac do tego modem ...

Zgodzmy sie w koncu ze biarac pod uwage CALY internet nie da sie niczego
gwarantowac ... (co juz bylo milion razy powiedziane), kto jest w stanie
  obciac sobie reke ze NIGDY nie bedzie przypadku ze pod LIMem nie
pojawi sie "szalony operator koparki" ?

Padaja stweirdzenia ze "klienta to nie obchodzi" jak to dziala bo on
"placi i wymaga". No to moze w koncu zacznie to klienta interesowac ...

Tak samo jakby skarzyc producentow samochodow ktorzy podaja ze jakis tam
samochod wyciaga 300km/h a na polnej drodze tyle sie nie da wyciagnac ...

Moim zdaniem dyskusja nie doprowadzi do nikad. Po raz kolejny nie jest
poruszane sedno sprawy tylko chec gaszenia pozaru trawnika gdy pali sie
sklad paliw plynnych ;)

Pozdrawiam

--
Adam Paluch