Re: najd?u?szy w?tek - Stre?y?ska w GW

Autor: gotar <gotar-poczta_at_onet.pl>
Data: Sun 06 Jan 2008 - 00:21:36 MET

Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> wrote:

> Zdziwiony? To niby po co byla ta oferta?

Ta oferta była skierowana do osób NIEbędących klientami jednej
konkurencyjnej sieci (ot, zrobiliśmy im grzeczność). Z przyczyn
oczywistych tego napisać nie mogliśmy; oczywiście zawsze klientem
konkurencji można było przestać być ;) ale mimo to nie chcieliśmy.

Są też inne przypadki - przychodzi do nas człowiek, o którym wiemy, iż
nie wywiązywał się z płatności wobec poprzedniego dostawcy (albo
gdziekolwiek, co można sobie w KRD sprawdzić). Wolno mi wprowadzić do
jego umowy zapis, że płatności muszą być regulowane z góry w miesiącu
POPRZEDNIM (czyli za grudzień w listopadzie)? Bo obecnie to jest takie
bujanie się - ja wystawię fakturę VAT, gość nie zapłaci, jestem w plecy
cały VAT (tylko CIT czy tam PIT można odzyskać). Bo jeśli mi nie wolno,
to ja znowu muszę zastosować 'brak możliwości technicznych'.

> To trzeba bylo nie dawac oferty.

Właściwie to nie wiem, czy miał ofertę jako taką - albo przeczytał
informacje ze skrzyni, albo miał ulotkę reklamową. Ale nie to jest tutaj
istotne, bo jak wspomniałem tak czy siak wykręcić się da. Istotą
problemu jest to, że nie mogę dowolnie dysponować zapisami umowy. Muszę
mieć koszerny wzór, zatwierdzony przez biskupa, pobłogosławiony przez
UKE, poświęcony przez pana z warzywniaka. Nie mogę nowym klientom
przedstawić nowego cennika, muszę zrobić 'promocję', a niepromocyjną
usługę schować przed ich wzrokiem (ale jak ktoś się dowie i chce, to
muszę sprzedać na starych zasadach).
Nie można np. wprowadzić usługi 'prawie jak Internet' - na zasadzie
płacisz 5 zł, jak coś chodzi to się ciesz, a jak nie działa to nie
narzekaj.

--
Tomek                                    http://tccs.sourceforge.net/
http://pld-linux.org/                    http://vfmg.sourceforge.net/