Re: Sterzynska w GW

Autor: Grzegorz Staniak <gstaniak_at_wp.pl>
Data: Tue 01 Jan 2008 - 01:56:30 MET

On 31.12.2007, Gabriel Grzesik <ggrzesik.wytnijto@gmail.com> wroted:

> Państwo nie powinno się wtrącać. To jest ideał.

Nie motywowany niczym innym poza ideologią. Nie ma żadnych sensownych
argumentów przeciwko interwencji i ogólnie obecności państwa w gospodarce.

To jest oczywiście, jak spora część tej, nazwijmy to szumnie - rozmowy,
off-topic dla tej grupy. Niemniej zadziwia mnie wciąż to polskie przywiązanie
do ideologii i niechęć do myślenia. Mam akurat tyle lat żeby całkiem nieźle
pamiętać rządy jedynie słusznej ideologii i teraz widzę całe tłumy karnie
maszerujące dokładnie w odwrotną stronę, bez cienia niezależnej refleksji.
Polak jak się przywyczaił do jedynie słusznego światpoglądu i Wielkiego Brata,
tak teraz ma taki sam jedynie słuszny światopogląd - tyle że odwrotny -
i nowego, lepszego Wielkiego Brata. Teoretyczne abstracje typu wolnego rynku
wynosi się do roli świętych zasad i najwyższych wartości, a każdy kto nie
pasuje do obrazka to komuch, maoista, cyklista albo jakoś tak. Żałosne.

GS

--
Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>