Re: zapowiada się wojna o zwalniane zasoby ?

Autor: <medicalsource_at_live.ca>
Data: Thu 22 Nov 2007 - 00:38:33 MET

Szymon Wyrembak wrote:

> Po to jest to pasmo - po co to zmieniać?

Bo nie nadaje się na dzisiejsze czasy. 100 kanałów nie upchniesz nawet gdy
za 100 lat wymyślą mpega 4000.

> Pasmo Ku też nie jest z gumy,
> np. na pozycji 13E nie mu już miejsca na kolejne transpondery. Można
> jedynie zmienić system nadawania na DVB-S2/MPEG4.

Kilka stopni w lewo/ prawo i już jest 100% wolnego miejsca. Jest jeszcze
pasmo Ka.

> TV marnuje bardzo dużo pasma ze względu na przestarzałą
>>

> Kablówka jest mało mobilna, antena satelitarna duża i nie wszędzie da
> się powiesić. A odpowiednio gęsta sieć nadajników DVB-T pozwoli na
> odbiór na antenach pokojowych lub przenośnych odbiornikach.
> Możesz napisać, że można to samo osiągnąć przeznaczając pasmo dla
> operatorów komórkowych i odbierać tv w technologii DVB-H... ale po co to
> komplikować?

Dziecko bajki opowiadasz. Kiedy dorośniesz i wyjedziesz z centrum Warszawy
lub innego dużego miasta to zobaczysz. Ja mieszkam 60km od Warszawy i za
instalację antenową naziemną musiałem zapłacić 400zł. Za tę cenę dostałem 4
anteny o długości do 2 metrów + zestaw wzmaniaczy i sumatorów oraz 3
przedwzmacniacze antenowe + zestaw filtrów które przywiozłem ciężarówką co
pozwala mi oglądać 7 kanałów z Warszawy. Odbiór jest na szkolną ocenę 4- (
a mieszkam najwyżej w mieście - ostatnie piętro w najwyższym bloku). Na
zwykłej siatce z gigantycznym wzmacniaczem odbiór na ocenę 2-. Jak sąsiad
zapuści CB to można gasić TV i iść spać bo i tak się nic nie zobaczy.
A teraz porównaj to do polsatu cyfrowego gdzie antena ma 75cm, może stać na
ziemi (a nie w najwyższym punkcie jak się da co jest koniecznie przy
odbiorze naziemnym) w dowolnym miejscu w Europie.
Antenka polsatu spoko wchodzi do bagażnika średniego kombi lub na dach. Na
kempingu sobie rozstawiasz na trawniku i już. Cena zestawu też tania: 100
tależ + 200zł tuner. TVP mogła by spoko ściągać abonament ze swojej
platformy.

Ja już oglądałem mapy zasięgów nadajników cyfrowych i wiem, że moje miasto
znów będzie w białej plamie. Pomyśl też o ludziach z Bieszczad. Tam nie ma
nic bo żaden nadajnik tam nie stanie. Najwyższy czas aby Warszawiaki, a w
szczególności rządzący ruszyli swoje różane dupska na prowincję i zobaczyli
jak ludzie żyją.

> Nadawania w paśmie UKF też powinno się zabronić - kilka MHz pasma
> więcej. Przecież radio jest też na satelicie prawda?

Oczywiście. UKF szumi jak cholera, relikt PRLu. Cyfrowy DAB/DMB na zakresie
VHF3 - tu jest ich miejsce. Trzeba skończyć wreszcie z naszym zaściankiem.
Jak przyjadą do nas goście na euro 2012 i tak będą z nas dumni, że nie
podcieramy się już liściami.