Re: Program do projektowania sieci

Autor: zasiu <zasiu.wytnij.to_at_gower.wytnij.to.pl>
Data: Mon 19 Nov 2007 - 23:07:42 MET

>Z góry przepraszam jeżeli nie całkiem NTG
> Szukam programu, narzędzia do projektowania sieci, a dokładniej
> Coś takiego żebym mógł zasymulować routing (algorytmem Dijkstry,
> Forda-Fullmana itp)
> na zasadzie naniesienia węzłów kosztów i oglądnięcia jak przebudowuje się
> sieć po awarii któregoś łacza z punktu A do punktu B.
> Dodatkowo byłoby fajnie gdyby można było policzyć przepływności na
> poszczegónych przęsłach na zasadzie w danym węźle wpływa tyle i tyle Mb i
> idą do węzła B i teraz po przebudowaniu sieci
> policzona zostanie przepływniść na danym przęśle.

> [...]

W czasie studiow raczono mnie dwoma tego typu programami: Opnet i Comnet.
Opnet (w wersji akademickiej z nieuaktualnionymi bibliotekami urzadzen i
ograniczeniami wielkosci sieci) jest do sciagniecia za free ze stron
producenta. Oba maja bardzo duzo mozliwosci matematyczno-statystycznych
(wlasnie zabawy z rozkladami, algorytmami itp), oczywiscie licza takie
rzeczy jak przeplywnosc, opoznienia, jittery itp. Poza tym istnieje
srodowisko symulacyjne pod Linuksa nazywane NS-2 (spory kombajn, ma niezly
support w srodowisku akademickim, oczywiscie poza Polska - glownie
Chinczycy;)). Ze wzgledu na prostote i intuicyjnosc z tych trzech polecam
Opneta.
Z tego co pamietam rowniez Boson mial symulator sieci (nie korzystalem ale
natknalem sie na cos takiego gdy kiedys szukalem symulatora routerow Cisco).

pozdr
zasiu