Re: Awaria w ATMie?

Autor: Krzysztof Oledzki <ole_at_a.ns.pl>
Data: Thu 15 Nov 2007 - 23:56:59 MET

Maciej Jan Broniarz <gausus@gausus.net> wrote:

> To juz ktoras taka awaria w ostatnich dniach. CDP ma analogiczne
> problemy (co jest akurat logiczne przy Transit.Global). NOC ATM
> napisalo ze sa problemy z ruchem powracajacym i pracuja nad tym.

Ta awaria jakaś dziwna była. Z moich obserwacji wynikało że problem
dytyczył ruchu wychodzącego a nie przychodzącego i był dość... ehm..
skompikowany - z niektórych moich IP (nawet w tej samej /24) było OK,
z innych np. dany serwer DNS nie odpowiadał na zapytania po UDP, ale
na ICMP echo już np. tak.

Na czas rozwiązywania awarii zmniejszyłem localpref tras pasujących do
^24724_8928, tak że ruch do tych ~25K prefiksów wychodził ode mnie innym
łączem i u mnie rozwiązało to wszystkie problemy.

Pozdrawiam,

                        Krzysztof Oledzki

--
Krzysztof Olędzki