Re: GTS - sposób na nudę

Autor: Marcin Kuczera <marcin_at_leon.usun-to.pl>
Data: Tue 13 Nov 2007 - 12:49:13 MET

> Marcin, a da się go męczyć ICMP ? Pytam z ciekawości, bo się nie znam na
> Juniperach, a mi się kołacze, że one domyślnie mają osobne kolejki na
> pingi.

RE to osobny "pecet" który zasadniczo ruchu nie obsługuje, ale na ICMP
odpowiadał będzie.
Ten ruch do i z RE jest traktowany jako exceptional traffic i o ile nie ma
na wewnętrznym
linku RE-CFEB ograniczeń, to nie powinno być tutaj niczego wyciętego.
Ten link ma 100Mbit i właściwie tyle powinno się dać w tamtym kierunku
popchnąć,
jest teraz tylko kwestia tego, czy sam RE z poziomu BSD nie ma możliwości
ograniczenia odpowiedzi na ICMP Echo, ewentualnie jakis shaper na
interfejsach zewnętrznych.

Ale zdaje mi się, ze jak sie nie zrobi tych ograniczeń/zabezpieczeń z palca,
to można RE zamęczyć.
Jakoś nie pamiętam żeby RE (z M20) kiedykolwiek odmówiło mi odpowiedzi na
pinga,
ale fakt, ze to warunki laboratoryjne.
Będę miał okazje pofloodować to powiem jak bardzo można go przydepnąć.

Marcin