Re: Niezależność polskiego Internetu od organów władzy publicznej

Autor: Euforiusz <euforiusz_at_WYTNIJ.gazeta.pl>
Data: Mon 12 Nov 2007 - 22:04:15 MET

Rafal Jankowski <rafal.jankowski@wsisiz.edu.pl> napisał(a):

> Zastanawia mnie czemu nie powstają polskojęzyczne serwisy zarejestrowane i
> działające z daleka od EU, US itp. wrzodów współczesnej cywilizacji.
[...]

Bardzo sie cieszę, że ktoś poruszył ten wątek. Tyle się teraz mowi o
zwiększeniu swobody działania przedsiębiorstw, ale nie idzie za tym żadne
działanie.
Myślę, że problem prawny jest problemem wtórnym. Prawo stanowione w dużym
stopniu opiera sie na fundamentsąch moralności. Tak więc do osiagnięcia stanu
pożadanego przez mojego szanownego przedmówcę nie powinniśmy uciekać na
Kajmany tylko spojrzeć w swoje serce i usunąć z niego resztki moralnych
przesądów krępujących wolność słowa i wolność działaności gospodarczej
(notabene obie te aktywności są ściśle ze sobą związane). Jeśli zrobimy to
wszscy i zrozumiemy, ze moralność jest zbędnym ciężarem i brzemieniem zbyt
ciężkim, aby zwykły śmiertelnik mógł ją nosić - wtedy gotowi będziemy na
zmianę prawa w kierunku prawa natrualnego i darwinowskiego.

Widzę, że Pan Rafał instynktownie rozumie tą konieczność, natomiast jego
plany to drobnomieszczańskie kombinatorstwo pozbawione wyobraźni i polotu.
Pod szyldem wolności słowa chce ubić swój drobny ineres oparty nawet nie na
własnych żądzach - bo nie sądzę, żeby zamiłowanie do pornografia i narkotyków
szło w parze z drobnomieszczańskim sposobem rozumowania - tylko na pospolitej
chciwości.

Z wyrazami szacunku,
Euforiusz