Crowley, STM-1 i problem już przy 44Mbps ruchu

Autor: dzimi <krzysztof.taraszka_at_d2.com.pl>
Data: Sun 28 Oct 2007 - 16:06:23 MET

Witam,

mam dziwny problem, który zaobserwowałem w szkielecie sieci Crowley.
Nie wiem czy to problem "ostatniej mili" czy może coś w śląskim
szkielecie, ale na radiolinii STM-1 (155 Mbps) mam ruch w granicy
44Mbps - download i ok 20Mbps - upload, ping do bram usług (AC-X, AC-
X.transit-global, Tiscali) jest w granicy 100ms. Odpowiednio
zwiększając download ping wzrasta do 200-300ms - nie muszę chyba
mówić, że odbija się to w znaczny sposób na jakość usług tych, w
których opóźnienia to kluczowa sprawa...

Czy ktoś z rejonu Katowic (terminacja L3 - Jordana, lub terminacja L2
- Ruda Śląska - Szyb Wanda) jest w stanie zweryfikować mi (sprawdzić)
- czy to może problem w szkielecie sieci Crowley, czy może to problem
"ostatniej" mili ?
Chodzi mi o to - czy klienci innych usług na innym sprzęcie, np. LMDS
(z Altusa z Katowic, również terminacja L3 na Jordana) również mają
podobny problem ? Wtedy będę pewien, że to problem w szkielecie w
Katowicach, a nie w warstwie drugiej. Chociaż w grę wchodzi jeszcze
problem w L2 między Szybem Wanda a Jordana w Katowicach (zapewne via
Altus w Katowicach, bo to z Altusa jest optyka do Jordana, bo jak
wiadomo Jordana to bardzo niski budynek i ciężko było im się
"wstrzelić" ;))

Pozdrawiam

--
dzimi